18 Ocak 2008 Cuma

ersen ve dadaşlar














adı ersen soyadı dinleten. gerçekten o nasıl sesti be. Turkiye'deki brutal vokalistlerin öncüsüdür bence.(brutal vokal, metal müzikte böğürerek söyleyenlere deniyor. bkz. death metal) Blogumuzda şu zamanlarda etkileri hissedilen 80'li yıllara özlem temasına uyacağını düsünüyorum ersen ve dadaşların. gerçi 70 li yıllarda ortalığı kasıp kavuruyorlardı ya. daha çok aman tertip isimli şarkıları ile tanınırsalar da esas çıkışlarını kozan dağı ile yapmışlardır. 70 li yıllarda gerçekten anadolu rock ın en buyuk gruplarından biridir. 80 li yıllarda ise sadece ersen kalmış, hatta arabeske bile kaymıştır. 93 yılında da müziği bırakıp kendini dine vermiştir. bunun nedenini şöyle açıklıyor ersen: ΄Çok sevdiğim bir aile dostumun 16 yaşındaki oğulları Ozan΄ın bir trafik kazasında ölmesi, müziği bırakma kararıma en büyük etken oldu. Bu olaydan sonra yüreğimden bu işi yapmak gelmedi ve müziği bırakıp kabuğuma çekildim΄ bu grubu ben çizmelerinin içine soktukları şalvar, kilimli dekorlar kaftanlar ve ersenin kolormatik gözlüğü ile hatırlıyorum. aslında o gozlukler sonradan dine yöneleceğinin bir kanıtı idi bence. bir de son şarkısı fasulye ile ilgili idi. acıklıydı benim için. koca ersen ne hale düşmüştü. interetten edindiğim bilgilere göre ersen yeniden müziğe dönmüş ancak medyada pek yer almıyor. yeniden tv lerde görmek isteriz o samimi anadolu rock formatında ama. bir de kuran-ı kerimi nasıl okuyordu acaba. mevlid okusa nasıl olurdu. velhasıl ersen gerçekten ilginç ve renkli bir kişiliktir gözümde.

Hiç yorum yok: